Reference
Luknja v času - Barbara Sterle Vurnik
Nekje v času - Maja Megla
Tema nad Sredozemskim morjem - Mateja Sever
Zavezanost slikarstvu - Barbara Sterle Vurnik
Inspiracija v literaturi
Končni prostor - dr. Tomaž Brejc
Sublimno in romanticizem v sodobnem slovenskem slikarstvu - Andrej Medved
Luknja v času
Mateja Sever velja za eno tistih slikark mlajše generacije, ki je k sodobnemu slovenskemu slikarstvu s svojim delom zagotovo prispevala dodano vrednost. Z izjemno subtilnim občutkom za ekpresijo barve je uspela doslej ustvariti številne nepozabne mentalne krajine, oddaljena obzorja in nadnaravne horizonte. Umeščanje v abstraktno slikarstvo ali bolje med slikarje sublimnega je le ohlapen okvir. V resnici so njena dela mnogo razsežnejša. Njen najnovejši fotografski cikel tako po eni strani preseneča po drugi pa nikakor ne.
V zgodnjih 90.letih se je na slikah Mateje Sever še bleščal aluminij, dela pa je postavljala celo na skalnata obrobja, v bližino neba, kot bi hotela graditi nadrealistične slike v sliki, dekonstruirati realne podobe in z neposredno uporabo zunanje svetlobe kot avtonomnega izraznega medija vsaj za trenutek na videz zabrisati mejo dveh mogočih resničnosti, znotraj in izven človeka. Potem se je zatopila izključno v slikarsko polje in razvijala svoje zastavljene ideje dalje. Zdaj so se zgodile fotografije, ponovno je stopila iz platna. A vendar ohranila v delih svoj močen slikarski značaj, da skorajda ne pomislimo na drug medij. Ponovno nam ponudi svetlobo. A njenega fluida, »gostote«, bleščavosti ne izslika z barvo. Ulovljeno v kamero jo zamrzne, eno za drugo. Potem jih plasti. Ohranja transparenco, da omogoči svobodno in poljubno prehajanje podobe ene v drugo, kot se plastijo in razkrivajo po nelogičnem zaporedju tudi naši spomini. In ponovno imamo občutek, da so pred nami, izsanjane naravnost iz slikarkinega intimnega sveta. Realne posnetke preigrava - uporablja, v fotografiji priljubljen postopek animacije- do te mere, da zabriše sledi prvotnih podob in ustvari s preobračanjem planov popolnoma novo, nadrealistično celoto. S hipnotičnimi odbleski daje podobam tokrat barvo svetloba in ne obratno in ustvarja prave optične distorzije kompozicij .
Najnovejša dela ne odstopajo od njenega dosedanjega razvoja. Še vedno gre hipne avtoričine impresije. Za posnetke mentalnega potovanja zunaj našega časa in prostora, ki se je dogajalo slikarki paralelno z realnim. Zabeležila jih je resda s kamero - a zgolj kot slikarka. Slikarka svetov, ki niso od tu ampak od nekje, kjer ni preteklosti, ne sedanjosti, ne prihodnosti. Od tam nekje Onkraj, kjer so Luknje v času, Kjer ni nikogar, v Tihoti in so kot Privid.
BARBARA STERLE VURNIK
Povezave
www.ljnovice.com/galerija/sever-mateja
www.dlul-drustvo.si
www.equrna.si
www.plesnicar.si
www.zigaokorn.info
www.arven.org
www.kiki.si
www.ljudmila.org/stripcore/damjan
www.kapelica.org
www.galerija.skuc-drustvo.si
www.aluo.uni-lj.si
www.zveza-dslu.si
www.ljubljana.si
www.katrin-gruentzig.ch
Realizacija spletne strani
XHTML, CSS, PHP, MySQL, grafika, gostovanje : Forma-Net.com